Parannusehdotukset työn alle
Kaupunkifillari on antanut lupauksen, että kaikki interaktiiviseen palautekanavaan tulevat tulevat ehdotukset toimitetaan säännölisin väliajoin pääkaupunkiseudun kaupunkien virkamiehille. Ensimmäiseen toimituskertaan odotamme vielä hieman lisää ideasatoa, mutta odotellessa emme lepää laakereillamme.
Poimimme ehdotusten kärkipäästä neljä kappaletta, joihin kaivamme asiasta vastaavan viraston virallisen tämänhetkisen kannan. Sinänsä aivan oivallisen osuva pyöräteiden yhtenäisyyttä korostava ehdotus jätettiin tämän selvityskierroksen ulkopuolelle, koska se on jo niin laaja-alainen, että virkamiehet saattaisivat pelästyä, jos sellaista empimättä menee kysymään. Sitten kun viralliset kannat ovat selvillä voimme alkaa yhdessä miettimään, että mistä päästä asiaa voidaan ruveta parantamaan.
1. Pyöräilykaista Hämeentielle Kurvista Hakaniemeen
Haemme vastausta siihen, miksi uusimmassa Helsingin pyöräreittiverkoston päivityksessä ei vieläkään saatu Hämeentietä mukaan, vaan ainoastaan pyöräilijöille annettiin lohdutuspalkintona lupaus parantaa Kauppatorin Katajanokan puoleisen kulman pyöräilyjärjestelyitä
Asiaa hoitaa: Martti Tulenheimo
2. Reunakorokkeet pois suojateiden kohdalta
Mitkä ohjeistukset ohjaavat reunakivien laittoa, millä niitä perustellaan, kuka vastaa, jos alunperin matala reunakivi on muuttunut kadun painuman myötä korkeaksi. Entä jos reunakivi on hyvin matala reunastaan vain 2cm, mutta kuitenkin niin jyrkkä, että pyörä siihen töksähtää. Reunakivettömyys auttaisi rullatuoleilla ja lastenrattailla liikkuvia ja joskus ihan täysijälkaisiakin. Entäs sokeat ja sadevedet.
Asiaa hoitaa: Reima Karhila
3. Pyöräteiden viitoitus
Ai mihin tämä tie katosikaan?? Paljonko maksaa viittojen ylläpito, kenen budjettiin tarvitaan lisärahoja tätä varten? Vai voisiko viitoitusta parantaa nykyresursseillakin, jos siihen vain panostettaisiin?
Asiaa hoitaa: Esko Lius
4. Nappiliikennevalojen lyhyt oppimäärä
Kolme eri nappivaloja koskevaa ehdotusta kiilaavat yhteisäänillään aivan ehdotusten kärkipäähän. Selvitämme, mistä liikenteenohjauksen filosofisesta suuntauksesta juontavat juurensa joskus aivan käsittämättömästi sijoitellut ja väärin toimivat, matkaa hidastavat, maailman kuuluistat, iki-ihanat NAPPIVALOT?
Asiaa hoitaa: Antti Poikola
Kustakin ehdotuksesta julkaistaan "syväluotaava" artikkeli blogissa jahka vastaukset on saatu.
0 kommenttia :
Lähetä kommentti